Wednesday, April 29, 2015

Dairy products


  1. /lə.lɛ/ - le lait milk
  2. /lə.fʁɔ.maʒ/ - le fromage cheese
  3. /lə.lɛ.tɑ̃.tje/ - le lait entier whole milk
  4. /lə.lɛ.də.vaʃ/ - le lait de vache cow’s milk
  5. /lə.lɛ.te.kʁe.me/ - le lait écrémé skimmed milk
  6. /lə.lɛ.də.mi.e.kʁe.me/ - le lait demi-écrémé semi-skimmed milk
  7. /lə.kaʁ.tɔ̃.də.lɛ/ - le carton de lait milk carton
  8. /lə.lɛ.kɔ̃.dɑ̃.se/ - le lait condensé condensed milk
  9. /lə.lɛ.də.ʃɛvʁ/ - le lait de chèvre goat’s milk
  10. /lə.fʁɔ.ma.ʒa.kʁɛm/ - le fromage à crème cream cheese
  11. /lə.fʁɔ.ma.ʒa.pɑ.te/ - le fromage à pâté soft cheese
  12. /lə.blø/ - le bleu blue cheese
  13. /lə.fʁɔ.ma.ʒa.pɑ.te.sə.mi.dyʁ/ - le fromage à pâté semi-dure semi-hard cheese
  14. /lə.fʁɔ.maʒ.ʁa.pe/ - le fromage râpé grated cheese
  15. /lə.fʁɔ.ma.ʒa.pɑ.te.dyʁ/ - le fromage à pâté dure hard cheese
  16. /lə.fʁɔ.ma.ʒa.pɑ.te.sə.mi.mɔl/ - le fromage à pâté semi-molle semi-soft cheese
  17. /lə.kɔ.taʒ/ - le cottage cottage cheese
  18. /lə.fʁɔ.maʒ.fʁɛ/ - le fromage frais fresh cheese
  19. /lə.bœʁ/ - le beurre butter
  20. /la.kʁɛm/ - la crème cream
  21. /la.maʁ.ɡa.ʁin/ - la margarine margarine
  22. /la.kʁɛ.ma.le.ʒe/ - la crème allégée single cream
  23. /la.kʁɛ.me.pɛs/ - la crème épaisse double cream
  24. /la.kʁɛm.fwe.te/ - la crème fouettée whipped cream
  25. /lə.ja.uʁt/ - le yaourt yoghurt
  26. /la.ɡlas/ - la glace ice-cream
  27. /lə.lɛ.pas.tø.ʁi.ze/ - le lait pasteurisé pasteurized milk
  28. /lə.lɛ.nɔ̃.pas.tø.ʁi.ze/ - le lait non-pasteurisé unpasteurized milk
  29. /lə.milk.ʃɛk/ - le milk-shake milkshake
  30. /lə.ja.uʁt.syʁ.ʒə.le/ - le yaourt surgelé frozen yoghurt
  31. /lə.lɛ.də.bʁǝ.bi/ - le lait de brebis sheep’s milk
  32. /lə.ba.bœʁ/  - le babeurre buttermilk
  33. /lə.lak.toz/ - le lactose lactose
  34. /lə.lɛ.ɔ.mɔ.ʒe.ne.i.ze/ - le lait homogénéisé hoomogenised milk
  35. /lə.lɛ.tɑ̃.pudʁ/ - le lait en poudre powdered milk
  36. /sɑ̃.ma.tjɛʁ.ɡʁas/ - sans matières grasses fat-free

No comments:

Post a Comment